Kampania sponsorowana czy pozycjonowanie? Z tym dylematem musi się zmierzyć każdy właściciel strony internetowej. Profesjonalni marketingowcy podkreślają jednak, że jedno nie wyklucza drugiego, o ile potrafimy wykorzystać zalety tych narzędzi. Trzeba tylko wiedzieć, kiedy inwestować w pozycjonowanie, a kiedy w kampanie AdWords.
Pozycjonowanie to zbiór działań wpływających na pozycję naszej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania dla poszczególnych fraz. Aby znaleźć się na samym szczycie, trzeba wielu miesięcy (a często i lat) pracy, konsekwencji i inwestycji. W zamian za to, gdy już przebijemy się przez konkurencję, rezultat ten będzie w miarę trwały – wystarczy tylko, że będziemy podtrzymywać naszą pozycję np. regularnym content marketingiem z linkiem do strony na blogu.
Google AdWords to z kolei inwestycja jednorazowa. Płacimy i od razu (również dla danej frazy) znajdujemy się na samym szczycie wyników (w sekcji sponsorowanej). W przeciwieństwie jednak do pozycjonowania, gdy kampania się skończy, nasza strona spada i staje się niewidoczna. Pozostaje więc pytanie, kiedy korzystać z pozycjonowania, a kiedy z kampanii sponsorowanej? Pozycjonowanie powinno uwzględnić frazy związane z naszym głównym produktem.
Kampania sponsorowana przyda się z kolei do promowania produktów sezonowych (np. tylko na lato). Innymi słowy: pozycjonowaniem warto promować coś, co sprzedajemy zawsze, natomiast kampanią sponsorowaną warto promować coś, co mamy w naszym sklepie sezonowo, jakieś jednorazowe okazje, obniżki itp. Tak skonstruowana kampania marketingowa na pewno przyniesie nam sukces.