Kampanie AdWords czy pozycjonowanie?

google adwords

Kampania sponsorowana czy pozycjonowanie? Z tym dylematem musi się zmierzyć każdy właściciel strony internetowej. Profesjonalni marketingowcy podkreślają jednak, że jedno nie wyklucza drugiego, o ile potrafimy wykorzystać zalety tych narzędzi. Trzeba tylko wiedzieć, kiedy inwestować w pozycjonowanie, a kiedy w kampanie AdWords.

Pozycjonowanie to zbiór działań wpływających na pozycję naszej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania dla poszczególnych fraz. Aby znaleźć się na samym szczycie, trzeba wielu miesięcy (a często i lat) pracy, konsekwencji i inwestycji. W zamian za to, gdy już przebijemy się przez konkurencję, rezultat ten będzie w miarę trwały – wystarczy tylko, że będziemy podtrzymywać naszą pozycję np. regularnym content marketingiem z linkiem do strony na blogu.

Google AdWords to z kolei inwestycja jednorazowa. Płacimy i od razu (również dla danej frazy) znajdujemy się na samym szczycie wyników (w sekcji sponsorowanej). W przeciwieństwie jednak do pozycjonowania, gdy kampania się skończy, nasza strona spada i staje się niewidoczna. Pozostaje więc pytanie, kiedy korzystać z pozycjonowania, a kiedy z kampanii sponsorowanej? Pozycjonowanie powinno uwzględnić frazy związane z naszym głównym produktem.

Kampania sponsorowana przyda się z kolei do promowania produktów sezonowych (np. tylko na lato). Innymi słowy: pozycjonowaniem warto promować coś, co sprzedajemy zawsze, natomiast kampanią sponsorowaną warto promować coś, co mamy w naszym sklepie sezonowo, jakieś jednorazowe okazje, obniżki itp. Tak skonstruowana kampania marketingowa na pewno przyniesie nam sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *