Narzędzia przywiązania klienta do sprzedawcy

lojalny klient to skarbZacieśnianie relacji pomiędzy sprzedawcą, a klientami może przybierać różne formy. Marketing oparty na dobrych relacjach z klientami polega na ich przywiązaniu do marki oferując dodatkowe korzyści za związanie z danym producentem. Wśród narzędzi wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa wymienić można program lojalnościowy i partnerski.

Systemy lojalnościowe oparte są na relacji sprzedawca-klient. W zamian za dalsze korzystanie z usług czy zakup produktów klient wynagradzany jest pewnego rodzaju premią. Konsumenci tacy za zakup u danego producenta otrzymują pewną pulę punktów, które zazwyczaj mogą wymieć na produkty oferowane przez sprzedawcę lub na inny produkt oferowany w pewnym określonym katalogu. Zbierając punkty klient ma świadomość, że w przyszłości otrzyma coś dodatkowego, dlatego opłaca mu się być lojalnym wobec swojego sprzedawcy. Z kolei sprzedawca ma poczucie, że klienci nie będą odchodzić tak często do konkurencji, ponieważ są oni nieco bardziej przywiązani do danej marki.

Innym narzędziem jest system partnerski (więcej na temat systemów lojalnościowych i partnerskich znajdziesz na biznes.lumo.pl). Polega on na promowaniu produktów danego sprzedawcy za pomocą najczęściej systemu poleceń. W Internecie relacja ta przybiera formę współpracy z osobami mającymi własne strony internetowe czy blogi i mogącymi umieścić link do strony z produktami sprzedawcy. W zamian za to otrzymuje prowizję czy też punkty, które może wykorzystać na zakupy w danego sprzedawcy. Narzędzie to może być wykorzystywane również poza siecią, gdzie klienci „przyprowadzając” nowych klientów otrzymują zniżki dla siebie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *