Reklama jest dźwignią handlu. To powiedzenie jest nadal aktualne, chociaż od jego rozpowszechnienia minęło już sporo czasu. Informacja połączona z komunikatem perswazyjnym od wielu lat przyczynia się do proponowania marek i wpływa na budowaną przez producentów pozycję.
Początkowo reklamy były proste, tandetne i sztuczne. Komunikaty w nich zawarte były nienaturalne, chociaż ich przekaz i rozwój reklamy wpłynęły na ich popularność. „Cechą charakterystyczną dobrej reklamy jest oryginalność. Nic więc dziwnego,że większość reklam nawiązuje do sprawdzony i lubianych motywów.” – zaznacza ekspert do spraw reklam z agencji kreatywnej Funktional.
Kreatywne reklamy bazują na humorze, są śmieszne i zapamiętywalne. Często też w reklamie biorą udział znane osoby, z którymi konsument chce się utożsamiać i używać tych produktów, które reklamowane są przez jego ulubieńca. Marketing wielkich producentów koncentruje się na reklamie wyróżniającej się wśród innych. Stosują oni zupełnie nowe formy reklamy. O ile reklamy emitowane w telewizji czy prasie powoli idą w zapomnienie, to rynek ten kwitnie na potęgę w sieci. Internet daje nieograniczone możliwości reklamy. W sieci istnieje przestrzeń zarówno dla reklamy dźwiękowej, filmowej czy w formie graficznej.
Sprawia to, że produkując reklamy do radia, prasy czy telewizji można ją wykorzystać również w sieci. Dzięki temu agencja reklamowa nie musi planować oddzielnej kampanii dedykowanej na potrzeby mediów tradycyjnych, ponieważ może wykorzystać te same materiały do marketingu prowadzonego w sieci.