Czy zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób ludzie podejmują decyzje zakupowe? Jak Ty je podejmujesz? Uczą o tym na setkach uczelni, jest masa artykułów i publikacji na ten temat jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że ludzie podejmują decyzję głównie pod wpływem emocji i wzroku. Reklamy w telewizji przerywają bardzo emocjonujący moment w filmie? W ten sposób mamy gotową kotwicę w podświadomości wiążącą dany produkt z daną emocją. Przechadzając się po sklepie podświadomie wybierzesz ten właśnie produkt ponieważ poczujesz potrzebę emocjonalną. Jakich ludzi widzimy w reklamach? No przecież zawsze idealnych. Podświadomie chcemy być tacy jak oni, więc posiadanie danego produktu będzie nam „umożliwiać” stanie się kimś, kim w rzeczywistości nie da się stać. Ile reklam dziennie widzisz? Statystycznie jesteś narażony na 400 reklam dziennie.
Statystycznie również dokonasz zakupu po 14 wyświetleniach. Co przyciąga Twoją uwagę gdy jesteś w sklepie? Napoje z szaro burym logo czy napoje z logo, które jest pełne kolorów i kojarzy się z elegancją? Dlaczego coraz bardziej popularne są reklamy świetlne? Odpowiedź jest prosta- przyciągają uwagę poprzez kanał wzrokowy. Jeżeli zdamy sobie sprawę z tych elementów i spojrzymy na to szerzej to zdamy również sobie sprawę jak dużą uwagę należy zwrócić w naszym biznesie na skuteczny marketing. Nie oszczędzaj na specjalistach i stwórz unikalna strategię. Twoje produkty nie sprzedadzą się tylko ze względu na ich jakość. Niezbędny będzie do tego jakościowy i ciekawy marketing. Jak to mówią „reklama dźwignią handlu”, ponieważ żyjemy w czasach gdzie konkurencja jest ogromna.